ראש המועצה: "חברת 'אלקטרה אפיקים' עושה עוול"

אבי יעקב No Comments on ראש המועצה: "חברת 'אלקטרה אפיקים' עושה עוול"

במועצת בנימין ממשיכים לדרוש ממשרד התחבורה להביא לסיום ההתקשרות עם חברת האוטובוסים. ישראל גנץ: "כישלון חרוץ שגורם עוול לתושבים".

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בחודשים האחרונים סובלים תושבי בנימין משירות ירוד של חברת 'אלקטרה אפיקים' זכיינית משרד התחבורה לקווי התחבורה הציבורית בבנימין, מעלה אדומים, גוש עציון ומקומות נוספים.

על פי נתוני המועצה האזורית בנימין, שלשום (יום ראשון) נרשמו 17% של קווי אוטובוס שלא ביצעו נסיעות, דבר שגרם לתושבים להמתנות ארוכות במזג אוויר חם במיוחד בזמן חופשת הקיץ ותקופת בין הזמנים.

בין היתר, נתוני יום א' האחרון מעידים כי נרשם כ-23% אי ביצוע נסיעות ביישוב אדם, 20% בתל ציון, 21% ביישובי גוש שילה, 18% במעלה מכמש, 15% בענתות, 13% בעלי ו-11% בפסגות. אמש (שני), נרשם 23% אי ביצוע נסיעות מכוכב יעקב-תל ציון ו-15% מהיישוב אדם.

שמעון עזרי, תושב תל ציון שלוקח חלק בוועדת התחבורה של היישוב בשיתוף מועצת בנימין, אומר כי "מצב התחבורה לא יכול להמשיך כך ולו יום אחד. אנחנו לקראת סיום החופשות, הילדים רוצים לחזור ללימודים ללא איחורים, האברכים לכוללים ולמקומות העבודה, הבנות לסמינרים והנשים למקומות העבודה ולצערנו אי אפשר לסמוך על התחבורה הציבורית. איחורים, חיסורים ודילוגים של תחנות הם דבר שבשגרה, ובכך משפחות שלמות בתחנות שעות רבות בשמש, מאבדים מקומות עבודה ותלמידים מחסירים לימודים. המצב הפך לסבל יום-יומי שנעלם מעיני אנשי חברת התחבורה."

שלומית, בת 45 מהיישוב אדם, משתפת כי "הגענו למצב שבו אנחנו חיים בעלטה מוחלטת. אין שום ודאות שנגיע הביתה בזמן. אוטובוס שאמור לצאת מירושלים לישוב כל עשרים דקות, פשוט לא מגיע. העניין מורגש בעיקר בשעות אחר הצהריים וערב. אנשים עומדים בתחנה בחום, ממהרים הביתה לאסוף ילדים ממסגרות, ולא יודעים אם יצליחו לנסוע בשעות קריטיות, ואוטובוסים יכולים לדלג על תחנות בלי להעלות נוסעים, לקצר מסלול בתוך הישוב, לא לרדת לשכונה מרוחקת. אנחנו חיים במצב בלתי נסבל הזה כבר כמה חודשים. הוצאתי לא מעט כסף על בייביסיטר כי לא הצלחתי לחזור בזמן לעבודה"

במועצת בנימין אומרים כי חברת אלקטרה אפיקים לא משפרת את ביצועיה, על אף פגישות רבות, מאמצים והבטחות. לפני מספר שבועות פנה גנץ לשרת התחבורה וקרא לה להביא לסיום ההתקשרות עם חברת אלקטרה אפיקים "בגלל השירות הירוד שהיא מספקת".

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ העוסק בנושא מדי יום מול שרת התחבורה והנהלת 'אלקטרה' הגיע גם אתמול לתחנות ההסעה ביישובים, שוחח עם תושבים ועמד מקרוב על התקלות. לפני מספר שבועות הוא פנה לשרת התחבורה רגב בדרישה להביא לסיום ההתקשרות עם החברה ולהחליפה בחברה אחרת לאלתר. "היום בכל ההתיישבות מבינים שחברת 'אלקטרה אפיקים' היא כשלון חרוץ. המראות בתחנות ההסעה לא הגיוניות והן תעודת עניות למדינה. נמשיך לעקוב ולבקר את פעילות החברה כדי להביא למצב מקסימלי של שירות לתושבי בנימין ויחס אדיב, כפי שמגיע להם לקבל. אין מנוס מהחלפת החברה בהקדם."



0 תגובות